Manapság új leckét tanulnak a cégek: már nemcsak a fogyasztók felé, hanem a potenciális munkavállalók felé is márkát kell építeni, hogy a munkavállalók krémjét kapják meg.
Az utóbbi évek változásokat idéztek elő a cégeknél és a nekik szolgáltatást nyújtó tanácsadó vállalatok módszereiben is. Mind a módszer, mind az eredmény elterjesztése megváltozott…
„Ó, én tudok korán is menni” – mondtam nagy büszkén,amikor a Le Meridien Budapest új igazgatójával, Simone Dulies-zal készülő interjú időpontját egyeztettem. „Jöjjön nyugodtan, az igazgató asszony reggel hattól már dolgozik” – hangzott a válasz. - Teljes cikk!
Komolyan vesznek egy huszonéves cégvezetőt? Mi jelenthet még motivációt, ha a harmincötödik születésnapunk előtt többet értünk el, mint más a nyugdíja évéig?
Hiezl Józseffel, az EDF DÉMÁSZ volt vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk, aki a jó emberismeretet és a bizalmat jelöli meg a sikeres vezető fő tulajdonságaiként.
A vezetők gyakran panaszkodnak arra, hogy nem tudnak vagy mernek nekik visszajelzést adni, pedig a visszajelzés mindenhol jelen van. Miből vehetjük észre, hogy valamit rosszul csinálunk?
Ez a tuti módszer, amivel kiválasztható a megfelelő ember a megfelelő feladatra? Dr. Thomas Chamorro-Premuzicot, a UCL üzletipszichológia-professzorát kérdeztük a személyiségtesztekről.
Az „állatos” tréningeken a résztvevők őszinte és egyértelmű visszajelzést kapnak saját viselkedésükre. Hogy néz ki egy ilyen tréning, és mit tudhatunk meg itt önmagunkról?
Torma Kálmán vezetési tanácsadó, szervezetpszichológus, a BME TTK munka- és szervezetpszichológiai szakképzés, ELTE BTK pedagógiai pszichológus szakképzés oktatója évek óta válaszol olvasóink kérdéseire magas szakmai kompetenciával.
Kérdése van? Írja meg: upszi@upszi.hu
Rendszeresen el kell ismerni a beosztottak érdemeit
A legnépszerűbb belső kommunikációs eszközök egyike az úgynevezett leader’s visit: a vezető megjelenik kollégái körében és beszélget velük... Teljes cikk!
Átfogó képet ad a vezetőről. Célja, hogy segítse a vezetőt teljesítményének megítélésében, ezáltal „erősségei” és „gyengeségei” feltárásában. A teszt informatív, azt mutatja meg, hogy a tesztben szereplő témakörökben ki, miben gyengébb vagy erősebb. Teljes cikk!
A XXI. században mindenki jó ár-érték arányban hirdethet és lemérheti annak eredményességét, csak éppen nagyon tisztában kell lenni a praktikákkal ahhoz, hogy valóban megérje. Teljes cikk!
A stressznek és a konfliktusoknak az egészséges mértéke fontos sikertényező. Kérdés a mérték. Milyen okok miatt stresszelnek legtöbbet a vezetők, és mire figyeljünk vezetőként.
Sokan telefonálunk ügyintézőknek nap mint nap és legtöbbször már a várakozástól feszültek leszünk. Pedig néhány apró, kedves, dicsérő mondat csodákra lenne képes…
Jó, ha osztályozni tudjuk a konfliktusokat, mert úgy a megoldást is könnyebben megtaláljuk. Cikkünkben nem csak osztályozunk, de tippeket is adunk a megoldáshoz.
A manipulátor kiváló a játszmákban, és simán rászed bennünket, de ez még nem jelenti azt, hogy tudatosan csinálja. Hogy tudjuk, kivel állunk szemben, érdemes végignézni, mi jellemzi őt.
Az orosz nemzetiségű Alex Arutyunjannal beszéltünk, aki válságmenedzserként abból él, hogy képes felismerni a hazugságot. Hogyan csinálja, és mit tanulhatunk tőle?
Kevesen képesek arra, hogy jó változásmenedzserek legyenek: speciális képességekkel kell rendelkezniük, amelyek a taktikai, a stratégiai gondolkodás, illetve a rugalmasság.
Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...