hirdetés
hirdetés
hirdetés
A Facebook mindent tud

Modern marketing szempontból a Facebook ma már minden eddiginél pontosabb célzást biztosít. A jelenség megértéséhez pedig visszanyúlhatunk a szociálpszichológiai törvényszerűségekhez.

Pszichológia a marketing mögött

A pszichológusok számtalan olyan eredményre jutottak kutatásaik során, melyek a reklámkészítők segítségére lehetnek, még a Freud munkásságából is akarnak idevágó elméletek.

hirdetés
Pozitív trendek a reklámozásban

A reklámozás habos-babos világa új szakaszához érkezett és a szimplán pozitív érzelmek helyett már már a spontán érzelemkitöréseket veszi célba, és nem csak zsebkendőeladás végett.

Marketingtippek

A Facebook behálózza mindennapjainkat, akár magáncélra használjuk, akár a
munkánkat támogatjuk vele. Ennek a furcsa, online és offline világ közötti közösségi
szimbiózisnak nagyon sok előnye van, de komoly kockázatokat is rejt. - Teljes cikk!

Obama személyes márkája

Az Egyesült Államok hivatalban lévő elnökéről számos pszichológiai elemzés készült, és bár sok a közös pont ezekben, komoly eltéréseket is találhatunk. Ki tehát Obama?

Marketing esettanulmány – Hősök Tere

A tavalyi év során álmodta meg Zimbardo professzor és a „Prezis” Halácsy Péter a Hősök Tere projektet, ami nem sokkal később létre is jött. Hogyan segített ebben a Facebook?

hirdetés
Marketing esettanulmány

A XXI. században mindenki jó ár-érték arányban hirdethet és lemérheti annak eredményességét, csak éppen nagyon tisztában kell lenni a praktikákkal ahhoz, hogy valóban megérje.
Teljes cikk!

A mezszín, mint marketing eszköz

A sportmez bőven túllépett eredeti funkcióján: a színek, a számok, tipográfia, vagy a mezen megjelenő feliratok, emblémák mind-mind beszédesek. A sportmezek pszichológiája.

Ajándékozás

Az ajándékvásárlás számos csapdát rejteget: „hasznos” ajándékot veszünk vagy túl drágán vásárolunk – mit tehetünk, hogy az ajándékozás ne nyűg legyen, hanem öröm?

Belső kommunikáció

Sok minden történik egy cég életében, várt és váratlan fordulatok. Ahhoz, hogy ezeket az ott dolgozók is megértsék és magukévá tegyék, nélkülözhetetlen a tudatos kommunikáció. 

Mémkutatás

Mindenki tudja, mik azok a mémek? Cikkünkből kiderül, mit hívunk mémnek, mire jó ez, és egy cég kommunikációján belül hogyan, miket lehet elérni a mémek megfelelő használatával. 

Személyes márka

Mennyit számít a kinézetünk? Nem lepünk meg senkit a válasszal: sokat! Mégis mennyit? Mérhető ez? És hogyan hat vissza a külsőnk a belsőnkre? Kísérletek támasztják alá a választ.

Befolyásolási technika

Mi is az a mocsarazás? Egy bevált befolyásolási módszer, amivel már biztos, hogy Ön is találkozott, amikor például egy biztosítási ügynök próbálta meggyőzni Önt. 

Kronosz és kairosz

A görögöknek két szavuk is van az időre: kronosz és kairosz. Az előbbi az óraidő, utóbbi pedig az organikus idő, például a termés beérésének ideje…

Steve Jobs prezentációinak titka - a pszichológus szemével

Az Apple-vezérigazgató Steve Jobs (1955−2011) prezentációi olyan erővel hatottak a
hallgatóságra, mintha drogot kaptak volna.

Lehetünk-e okosabbak, mint a kereskedők?

Vajon miért gondoljuk azt mi, hétköznapi vásárlók, hogy okosabbak tudunk lenni az
üzleteknél? Miért akarunk egyáltalán okosabbak, tudatosabbak lenni, mint a
kereskedők?

Az Apple-„trükk”

„Az Apple bejelentése szerint a cég jelenleg nem tud elegendő mennyiséget gyártani az új, 3GS jelzésű iPhone-ból.” Vajon hogyan fordulhat ez elő egy ilyen profi cégnél?!

Sales pszichológia

Az a jó, ha alacsonyabb vagy ha magasabb árról indítjuk az értékesítést? Különböző sales stratégiák a pszichológia tükrében. 

Pszichológiai kiskapuk

A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi trükkjei. De hogyan hatnak ezek?

Coaching útravaló

Hogyan mutassuk ki testünkkel, mozdulatainkkal, ha dominálni vagy épp ellenkezőleg magukat alárendelni szeretnénk. 

Behálózva

Budapest, hétköznap. A járókelőket egy szép, fiatal lány szólítja meg, közvélemény-kutatáshoz kérve a segítségüket. Végül mindenki parfümöt vásárol. Vajon, miért?

Apple-kiskereskedői fogások

Kiszivárgott az Apple kereskedők számára készített kézikönyv, mi pedig elemezzük a kulisszatitkokat. 

A jó értékesítő…

A mai salesnek nem feltétlenül „nagy dumásnak” kell lennie, mint inkább jól kell ismernie a pszichológiai trükköket, és a másik felet, akinek el akar adni.

Suzuki vezér

A magyarországi Suzuki vezérének, Hiszasi Takeucsinak erőskezű főnöke, Oszamu Suzuki a példaképe, miközben kissé szégyenkezve ismeri el, hogy ő maga nem egy diktátoralkat. Interjú Hiszasi Takeucsival.

hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

konyves magazin


Tekintse meg kiadónk új ingyenes magazinját!


A Könyves című magazint a jól ismert Könyvesblog stábja készíti a Professional Publishing Hungary kiadóval közösen.

Találkozzunk a Facebookon!