hirdetés
hirdetés
hirdetés
Pszichodrámaeszközökkel a felismerés felé

Munka-magánélet egyensúly: melyik vezetőnek nem ismerős a fogalom? Tudjuk, hogy mit kéne csinálni, érezni, mégsem abba az irányba lépünk. Mi kell az irányváltáshoz?

Ami eddig működött, az nem visz tovább

E havi coachingeszközünkben egy listát kapunk 20+1 olyan szokásról, amelyek a vezetőket a leginkább akadályozzák a további sikerek elérésében. Önnek melyikről kell leszoknia? 

hirdetés
Coaching esettanulmány

Coaching-esettanulmányunkban Máté, a 41 éves vezető történetét ismerhetjük meg, aki attól fél, hogy túl sok időt fordít a munkájára a családja helyett. Mi a megoldás?

A vezetés mint sport

Minden vezető egyéni igénnyel kerül a coachfolyamatba, a változási vágyuk, tempójuk is eltér, mégis mintha mintha bizonyos „sportágakban” a legtöbb vezetőnek lennének kötelező edzései.

Coaching

A pszichodráma nagyon jól használható a coachingban: segít a vezetőknek elengedni mindennapi szerepeiket, és spontán, kreatív módon kapcsolódni mélyebb önmagukhoz.
Teljes cikk!

A mediáció alapelvei

Mire figyeljünk, ha olyan helyzetbe kerülnünk, hogy lehetőségünk nyílik közvetíteni két konfliktusban álló fél között? Arra mindenképp, hogy nem mi vagyunk a főszereplők és döntéshozók.

hirdetés
A játszma helye az üzleti tárgyalás folyamatában

A tárgyalás folyamán alkalmazott technikák és taktikák alapos ismerete és tudatos alkalmazása döntő segítséget adhat, hogy mindkét fél elégedetten állhasson fel az asztaltól.

Coachingeszközök

Két coachingeszközt mutatunk be, amelyek alkalmasak belső játszmáink, régóta rögzült szokásaink, hiedelmeink feltérképezésére. 

Coaching-esettanulmány

Coaching-esettanulmányunk alanya azért keresett segítséget, hogy igazi vezetővé válhasson. Ehhez azonban fel kellett tárni a „belső bokszmeccsét”.

Tervezés

Tervezni jó dolog. Tervektől eltérni még jobb. Tervezni felesleges. Tervektől eltérni butaság. Vajon melyik igaz a fenti állítások közül? És erre a kérdésre ki tud válaszolni?

Személyes márkaépítés

Mindenkinek van személyes márkája, ha más nem is, az, ahogyan ismerősei beszélnek róla. Ez olyasmi, amivel jobb szembenézni, de még jobb, ha megpróbáljuk tudatosan építeni. 

Pszichés hatások

Egy coach saját szemüvegén keresztül mutatja be azokat a tipikus kérdéseket, problémákat, amiket a hozzá forduló ügyfelek nem vesznek számításba, amikor életük nagy váltására készülnek.

Coaching-esettanulmány

A karrierváltás sok mindenkit foglalkoztat, ezt több coach megerősíti. Esettanulmányunkban egy régen dédelgetett álomról esik szó, és a megvalósításhoz vezető út tipikus buktatóiról.

Reimann-féle változásmodell

Sokak számára nem egyszerű – legalábbis nem mindig – jó döntéseket hozni. Néha egy külső ember vagy módszer nagy segítséget tud nyújtani. Sok múlik kockázatvállalási hajlandóságunkon. 

Esettanulmány

Esettanulmány, amiből kiderül, milyen problémákat okozhat egy cégben a generációk közti eltérés.

Állásinterjú

Miről szól ez a módszer, mit szeretnének ilyenkor megtudni rólunk leendő munkaadóink. 

Miért beszélnek el egymás mellett?

A munkahelyen és a magánéletben is nyilvánvaló, hogy együttműködéseink és kapcsolataink kulcsa a kommunikáció, mésem érik el a kívánt hatást.

Belső énünkre tekintve

A kommunikáció, kapcsolatteremtés nemcsak a másik, hanem önmagunk felé is
irányulhat, sőt, szükséges, hogy időről időre befelé forduljunk.

Esettanulmány

Ügyfelem negyvenes éveiben járó felsővezető nő. Mindig csinos, naprakész, kompetens,
erős – és mindig rohan.

Az önismeret ösvényén

Nem könnyű kilépni a minden napos játszmáinkból, konfliktushelyzeteinkből, már csak azért sem, mert először fel kell ismerni ezek állandó visszatérését és okait. 

Árulkodó testbeszéd

Konkrét testhelyzetek árulkodó jelei, mit csináljunk és mit nem, ha el szeretnénk érni valamit.

Státuszszimbólumok és tabuk

Egy Wall Street-i brókerhölgy aszerint választ ékszert reggelente, hogy aznap kivel fog tárgyalni. Nem extrém esetről van szó, csak éppen a státuszszimbólumok hatásáról.

Coaching esettanulmány

Mi történik akkor, ha az ügyfél sokkal rosszabb színben látja a valóságot, mint a coach, hogyan lehet az egyensúlyt megteremteni.

Személyes márkaépítés csatornái

A médiában, rendezvényeken való nyilvános szereplések segítik elő leghatékonyabban a személyes márkaépítést, de a blog-, illetve könyvírás is igen eredményes imázsépítést tesz lehetővé - derült ki az ohiói egyetem friss kutatásából. 

hirdetés
hirdetés

Amikor elkezdtük összerakni a mostani lapszámot, még repkedtek a „Boldog új évet!” kívánságok, és miután a mostani tematika a boldogság, gondoltuk, vegyük ezt komolyan. Ki lesz boldog idén? Ki volt tavaly, és lesz jövőre? Lecsupaszítva a kérdést a bennünk rejlő boldogságpotenciálra. Azaz a kb. negyven százalékról beszélek, ami felett mi rendelkezünk tudatosan – derül ki az Oláh Attilával készült interjúból. Ami nem a genetikánk, és nem a váratlan események hatása, hanem egyszerűen a boldogságra való képességünk, törekvésünk. Tovább...

konyves magazin


Tekintse meg kiadónk új ingyenes magazinját!


A Könyves című magazint a jól ismert Könyvesblog stábja készíti a Professional Publishing Hungary kiadóval közösen.

Találkozzunk a Facebookon!