hirdetés
hirdetés

Csak pozitívan!

Ne (csak) a hibáinkból tanuljunk!

Az utóbbi évek változásokat idéztek elő a cégeknél és a nekik szolgáltatást nyújtó tanácsadó vállalatok módszereiben is. Mind a módszer, mind az eredmény elterjesztése megváltozott…

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

A clevelandi klinika ma már egy monstrum, több tízezer alkalmazottal, több tucatnyi épülettel. Ez egy olyan egészségügyi központ, ahová az Egyesült Államok többi kórházából küldik a „bonyolult eseteket”. A nyolcvanas évek közepén a klinika még csak néhány épületből állt, de folyamatosan terjeszkedett. Három épülete között helyezkedett el az Omni Hotel, amely egy olcsó, rossz állapotban lévő, nem túl vonzó szálloda volt, mégis rengeteg beteg és hozzátartozó szállt meg itt a kezelések alatt. Bár a hotel nem a klinikához tartozott, színvonala rontotta a klinika jó hírét. A kórház többszöri sikertelen visszajelzés után felvásárolta a hotelt, és nekifogott a fejlesztésének.

Azonban több hónapnyi próbálkozás után még mindig nem változott semmi: a menedzsment tagjai egymásra mutogattak, az alkalmazottak pedig pontosan ugyanúgy dolgoztak, mint korábban. Egy tanácsadó cég már kudarcot vallott, amikor David Cooperrider munkához látott, és elvitte a teljes menedzsment-teamet egy hétre egy közeli ötcsillagos hotelbe. Feladatuk annyi volt, hogy figyeljék meg, mit csinál az ottani menedzsment, hogyan dolgoznak az alkalmazottak, mitől jó a kiszolgálás. A negatívumokról nem esett szó, és a saját hotelük sem került
szóba az egy hét alatt, csak a pozitívumokra fókuszáltak. A hét végén a volt Omni Hotel vezetői készítettek egy
prezentációt az ötcsillagos hotel menedzsmentjének, akiknek ez annyira tetszett, hogy egy bankettet is rendeztek
a „vendégeknek”. Az a menedzsmentcsapat pedig, aki eddig szóba sem állt egymással, a sikerélmény és az inspiráció hatására ötletekkel telve, energikusan tért haza, és rögtön változásokat indított el. Rekordidő alatt a kórház szállodája is négycsillagos lett.

Szerző: Frisch Anita

Cikkünket teljes terjedelemben az Üzlet&Pszichológia aktuális lapszámának megvásárlásával érheti el. 

 online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!