A konfliktusok forrásai, szintjei
Ellentétek a szervezetben
Jó, ha osztályozni tudjuk a konfliktusokat, mert úgy a megoldást is könnyebben megtaláljuk. Cikkünkben nem csak osztályozunk, de tippeket is adunk a megoldáshoz.
Ízelítő a cikkünkből:
Egy közösség működése mindig kompromisszumokat igényel, minél nagyobb az összezártság, annál többet: növekszik a közösség tagjainak egymásra utaltsága, emiatt intenzívebben jelentkeznek a konfliktusok. A legtöbb konfliktus besorolható a „rossz” (akadályozó magatartáshoz vagy a csoport széteséséhez vezető) vagy a „jó” (kreativitást
bátorító, feszültséget enyhítő, a változás lehetőségét elősegítő) kategóriába.
Példa „jó” konfliktusra:
Állandó konfliktusforrás, hogy ki kezelje a problémás ügyfelek panaszait.Miért? Mert rossz a CRM-rendszer, nehéz utánkövetni, elavult a reklamációkezelés, elmaradt az idei ügyfélszolgálati képzés. Így a megoldás a fejlődés irányába mutat.
Vagy
Vezető és csapata között nagy a feszültség. Miért? A vezető önállóságot vár el, a csapat erős vezetést.
Megoldás lehet: köztes megbízott kinevezése, rendszeres, de nem túl sűrű eligazítások,
vagy csapatnak tréning, a vezetőnek coaching.
Példa „rossz” konfliktusra:
Két munkatárs rivalizál egymással, és emiatt folyton akadályozni próbálják egymás teljesítményét. Ez nemcsak nekik, de az egész szervezetnek árt, nincs haszon belőle.
Megoldás lehet egy harmadik fél mediálása.
A cikk folytatódik az Üzlet&Pszichológia magazinban tippekkel, azonnal használható megoldási javaslatokkal az egyes szituációkra!
Szerző: Földi Miklós
Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >>
nyomtatott lapszámvásárlás >>
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>