hirdetés
hirdetés

Tanácsadás

A kreatív gondolkodás ösztönzése vállalaton belül

Torma Kálmán vezetési tanácsadó, szervezetpszichológus, a BME TTK munka- és szervezetpszichológiai szakképzés, ELTE BTK pedagógiai pszichológus szakképzés oktatója évek óta válaszol olvasóink kérdéseire magas szakmai kompetenciával. 

Kérdése van? Írja meg: upszi@upszi.hu

hirdetés

„Hogyan lehet a kreatív gondolkodást ösztönözni vállalaton belül? Mit tegyek,
ha szeretném, hogy az embereknek maguktól legyenek ötleteik például
termékfejlesztésre, problémamegoldásra, azaz hogy kreatívan hozzátegyék a szükséges pluszt?”

Ízelítő a cikkünkből:

A rövid válasz az első kérdésre, hogy igen, lehet ösztönözni a kreatív gondolkodást a vállalaton belül. Ám korántsem könnyű. Ha csak arról van szó, hogy legyen ötlet, akkor erre a szakirodalomban, szervezetpszichológiában számos kipróbált eszköz van. 
A legeredményesebbek azok, amelyek emberi csoportok szervezésével a csoport tagjai közötti kölcsönhatás megújító erejét használják. Az egyéni kreatív ötletek viszonylag hamar kimerülnek, viszont ha csoportban vagyunk, akkor társaink eltérő szemlélete alapvető újdonságélményt ad,
és egy pillanat alatt feloldja saját látásmódunk merevségét. A brainstorming módszere ilyen például, hogy csak a legismertebbet említsem. A nehézség azonban az, hogy bár hatalmas
mennyiségű ötlet keletkezhet meglepően rövid idő alatt, igen nehéz kiválogatni közülük a kreatívakat. 

Értelmezési probléma, hogy a vezetői igény a kreatív ötletre mit is jelent? Azt, hogy vadonatúj az ötlet, vagy azt, hogy megoldja a problémát? Egy vadonatúj ötletről be kell még látni, illetve bizonyítani, hogy az megoldás lehet, a másik pedig egy olyan ötlet, amely a probléma kielégítő megoldását hordozza. Vezetőkkel beszélgetve gyakran hallani, hogy csalódtak az ötletgeneráló módszerekben, mert ugyan rengeteg gondolatot kaptak, de egy sem volt elég jó, és sok munkát jelentett feldolgozásuk.

Szerző: Torma Kálmán

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!