hirdetés
hirdetés

Pozitív trendek a reklámozásban

Mosolyoffenzíva

A reklámozás habos-babos világa új szakaszához érkezett és a szimplán pozitív érzelmek helyett már már a spontán érzelemkitöréseket veszi célba, és nem csak zsebkendőeladás végett.

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

A reklámozás habos-babos világa új szakaszához érkezett. Azt már megszokhattuk, hogy a kereskedelmi reklámokban minden és mindenki tökéletes, sugárzóan boldog és elégedett – vagy legalábbis a spot végére az lesz, miután eltűntek a makacs foltok, perem alatti baktériumok, kellemetlen szagok vagy az éjjeli vizelési inger.
A reklámozás új generációja már a spontán érzelemkitöréseket veszi célba, és nem csak azért, hogy több zsebkendőt lehessen eladni.

A márkák „huncutságának”, „csínytevésének” magyaríthatjuk a prankvertising kifejezést, amikor egy-egy cég váratlan módon meglepi a gyanútlan fogyasztót, az esetről pedig magától értetődően vírusvideó készül. A pozitív érzelmek, boldogság, örömkönnyek a legfőbb jellemzői ezeknek a reklámoknak, amelyeket mind a néző, mind pedig a reklám szereplői átélnek. A Barefoot Wine & Bubbly borkereskedés egyenesen sorozatot indított az ilyen kandi kamera jellegű meglepetésekből („Prank it FWD” kampány), az egyik epizódban például egy nehéz sorsú, három gyermeket egyedül nevelő takarítónő kapja meg azt a csodaházat, amelyikbe a fedőtörténe szerint csak takarítani hívták. A UPS csomagszállító cég is álmokat teljesít be, így lehetett igazi, egyenruhás teherautósofőr egy négyéves kisfiú. Az egyik leghíresebb, legsikeresebb akció egy kanadai fapados légitársaság, a WestJet nevéhez fűződik, amelynek a negyvenmillió nézőt elérő vírusvideójában a gépre szálló utasok télapónak szánt üzenetét kérik el, és leszálláskor csodák csodájára minden utast a helyszínen, a csomagkiadó szalagon vár az ajándék a plazmatévétől az okostelefonokig.

...

Nem árt figyelembe venni azt a pszichológiai alapállást sem, miszerint az emberek vásárlásra vonatkozó döntései a tudatalattiban születnek, nem pedig a józan logika alapján, márpedig oda az érzelmek könnyebben utat találnak. Az üzleti élet is érzelmeken nyugszik, mélyen az észlelési küszöb alatt, még akkor is, ha pont az ellenkezőjét vélnénk a hűvös racionalitás javára. Antonio Damasio, világhírű portugál neurológus éppen az érzelmek döntéshozatalban játszott szerepét vizsgálja. A professzor úgy találja, hogy az érzéseket a test valamilyen változásra adott fizikai reakciója váltja ki, így az agyban megszülető érzések már következmények, amelyek befolyásolják a döntéshozatalunkat. 

Szerző: Bőhm Kornél

Cikkünket teljes terjedelemben az Üzlet&Pszichológia aktuális lapszámának megvásárlásával érheti el. 

 online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
nyomtatott előfizetés >>

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!