Pszichológiai kiskapuk
Kuponok, akciók trükkjei
A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi trükkjei. De hogyan hatnak ezek?
Íztelítő a cikkünkből:
A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi eszköztárába tartoznak, melyek segítségével nem kevés sikerrel lehet manipulálni a vevőket. A viselkedési közgazdaságtan kutatói pedig az ezeket működtető pszichológiai hatásokat igyekeznek „leleplezni”.
Ahogy telik az idő, a fogyasztók is egyre inkább hozzászoknak a különböző marketingtrükkökhöz, és egyre „okosabbá”, emellett egyre árérzékenyebbé válnak. Az értékesítési szakembereknek ezért mindig egy lépéssel előttük kell járniuk ahhoz, hogy célhoz érjenek. Például a közösségi média és a kuponakciók sikerén felbuzdulva nőtték ki magukat az online „kuponos oldalak” is az elmúlt néhány évben. Ebből a versenyből pedig a viselkedési közgazdaságtan kutatói igyekeznek újabb következtetéseket levonni, és feltárni a promóciók sikeressége mögött rejlő pszichológiai mechanizmusokat és kiskapukat....
Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >>
nyomtatott lapszámvásárlás >>
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>