hirdetés
hirdetés

Pszichológiai kiskapuk

Kuponok, akciók trükkjei

A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi trükkjei. De hogyan hatnak ezek?

hirdetés

 

Íztelítő a cikkünkből:

A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi eszköztárába tartoznak, melyek segítségével nem kevés sikerrel lehet manipulálni a vevőket. A viselkedési közgazdaságtan kutatói pedig az ezeket működtető pszichológiai hatásokat igyekeznek „leleplezni”.

Ahogy telik az idő, a fogyasztók is egyre inkább hozzászoknak a különböző marketingtrükkökhöz, és egyre „okosabbá”, emellett egyre árérzékenyebbé válnak. Az értékesítési szakembereknek ezért mindig egy lépéssel előttük kell járniuk ahhoz, hogy célhoz érjenek. Például a közösségi média és a kuponakciók sikerén felbuzdulva nőtték ki magukat az online „kuponos oldalak” is az elmúlt néhány évben. Ebből a versenyből pedig a viselkedési közgazdaságtan kutatói igyekeznek újabb következtetéseket levonni, és feltárni a promóciók sikeressége mögött rejlő pszichológiai mechanizmusokat és kiskapukat....

 

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

 

Lukács Bence
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!