A mezszín, mint marketing eszköz
Feketében harciasabb
A sportmez bőven túllépett eredeti funkcióján: a színek, a számok, tipográfia, vagy a mezen megjelenő feliratok, emblémák mind-mind beszédesek. A sportmezek pszichológiája.
Ízelítő a cikkünkből:
A színek pszichológiájáról nem is beszélve. Mark Frank a Cornell Egyetemen azt a feltevést igazolta, hogy a sötét mezt viselő csapatok agresszívabb módon versenyeznek. Először nemzeti labdarúgó- és hokibajnokságok szabálytalanságainak adatait elemezte, amelyekből kiderült, hogy a feketébe öltözött csapatok sokkal vadabban viselkednek a
pályán. Azon ellenvetés kiszűrésére, hogy az agresszív játékosok egyszerűen szívesebben igazolnak feketében játszó csapatokhoz, két önkéntes kontrollcsoportot is használt a teszteken. Az eredmény pedig: a feketébe öltöztetett csapat sokkal szívesebben választott a felkínált játékfajták közül harciasat, mint a fehéret viselő társaság.
Szerző: Zsédely Péter
Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >>
nyomtatott lapszámvásárlás >>
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>