hirdetés
hirdetés

A mezszín, mint marketing eszköz

Feketében harciasabb

A sportmez bőven túllépett eredeti funkcióján: a színek, a számok, tipográfia, vagy a mezen megjelenő feliratok, emblémák mind-mind beszédesek. A sportmezek pszichológiája.

hirdetés

 

Ízelítő a cikkünkből:

A színek pszichológiájáról nem is beszélve. Mark Frank a Cornell Egyetemen azt a feltevést igazolta, hogy a sötét mezt viselő csapatok agresszívabb módon versenyeznek. Először nemzeti labdarúgó- és hokibajnokságok szabálytalanságainak adatait elemezte, amelyekből kiderült, hogy a feketébe öltözött csapatok sokkal vadabban viselkednek a
pályán. Azon ellenvetés kiszűrésére, hogy az agresszív játékosok egyszerűen szívesebben igazolnak feketében játszó csapatokhoz, két önkéntes kontrollcsoportot is használt a teszteken. Az eredmény pedig: a feketébe öltöztetett csapat sokkal szívesebben választott a felkínált játékfajták közül harciasat, mint a fehéret viselő társaság.

Szerző: Zsédely Péter

 

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!