hirdetés
hirdetés

A mezszín, mint marketing eszköz

Feketében harciasabb

A sportmez bőven túllépett eredeti funkcióján: a színek, a számok, tipográfia, vagy a mezen megjelenő feliratok, emblémák mind-mind beszédesek. A sportmezek pszichológiája.

hirdetés

 

Ízelítő a cikkünkből:

A színek pszichológiájáról nem is beszélve. Mark Frank a Cornell Egyetemen azt a feltevést igazolta, hogy a sötét mezt viselő csapatok agresszívabb módon versenyeznek. Először nemzeti labdarúgó- és hokibajnokságok szabálytalanságainak adatait elemezte, amelyekből kiderült, hogy a feketébe öltözött csapatok sokkal vadabban viselkednek a
pályán. Azon ellenvetés kiszűrésére, hogy az agresszív játékosok egyszerűen szívesebben igazolnak feketében játszó csapatokhoz, két önkéntes kontrollcsoportot is használt a teszteken. Az eredmény pedig: a feketébe öltöztetett csapat sokkal szívesebben választott a felkínált játékfajták közül harciasat, mint a fehéret viselő társaság.

Szerző: Zsédely Péter

 

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!