hirdetés
hirdetés

Marketingtippek

A Facebook használat 10 parancsolata

A Facebook behálózza mindennapjainkat, akár magáncélra használjuk, akár a
munkánkat támogatjuk vele. Ennek a furcsa, online és offline világ közötti közösségi
szimbiózisnak nagyon sok előnye van, de komoly kockázatokat is rejt. - Teljes cikk!

hirdetés

Az egyik oldalon a könnyebb buliszervezés vagy a potenciális ügyfélszerzés áll mint pozitívum.
Ugyanakkor, ha nem vigyázunk, nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhetünk
magánemberként és cégként is. Ezt elkerülendő érdemes betartani az alábbi alapszabályokat.

1. Szabályozzuk, ki mit láthat!
Minden ismerősünket könnyedén listákba rendezhetjük, így egyszerűen tudjuk kontrollálni, hogy ki mit láthat. Kollegákat vagy más szempont szerint kiválasztott embereket kizárhatunk bizonyos információk eléréséből. Ha jó képet szeretnénk mutatni magunkról az ismeretleneknek, például a HReseknek, ügyeljünk arra, mit teszünk nyilvánossá.

2. Tartsuk tisztán a hírfolyamunkat!
A Facebook szűri a hírfolyamot a tevékenységeink alapján, mégis előfordulhat, hogy olyan dolgokat látunk pár hiperaktív ismerősünknek köszönhetően, amelyekre nem vagyunk kíváncsiak (játékmeghívók, cicás képek, politikai üzenetek... mindenkit más zavar). Szerencsére le tudunk iratkozni az ismerőseink üzeneteiről úgy, hogy azért a kapcsolat megmaradjon.

3. Vigyázzunk a Facebook oldalunkra!
Gyakran fordulnak hozzám olyan problémával, hogy elment a kolléga a cégtől, és vitte a „Facebook-oldalt”
is. Másik gond az lehet, ha ügynökség készíti el az oldalt, és egy vita után nem adja át. A megoldás nem
egyszerű, ráadásul a Facebook sem segít az adminok közötti vitákban. Mindkét esetben előre kell gondolkodni, és két dolgot kell tenni: az egyik, hogy a Facebook-oldalhoz adminisztrátori jogosultságot csak
a megfelelő személyeknek adjunk, másrészt pedig rögzítsük az együttműködési megállapodásokban a
jogosultságokat. Ugyanakkor fontos, hogy egy Facebook-oldalnak ne csak egy adminisztrátora legyen,
ha ugyanis az ő profiljával történik valami, ismét gondban van a cég. Ugyanez vonatkozik a hirdetési fiókok
kezelésére is.

4. Építsük célzottan a Facebook oldalunkat!
Csábító a nagy rajongószám, de a lájkokból nem lesz bevétel. Ha viszont a közösségépítés során célzottan
kommunikálunk, elsősorban tartalommal tesszük vonzóvá az oldalt, óvatosan használjuk a nyereményjátékokat,
és célzottan hirdetünk, akkor el tudjuk érni, hogy  csak olyanok kövessenek, akiket tényleg érdekel a cégünk. Inkább legyen 10 000 valódi rajongó, akik tényleg potenciális vásárlók, mint 200 000 olyan, akiket csak egy jól hangzó nyereményjáték hozott ide. A kisebb, válogatott tagokból álló oldalnak még hirdetni is jobban megéri.

5. A saját szemünknek higgyünk!
Mikor érdemes posztolni, és mennyit? Rövid vagy hosszú szöveget írjunk a Facebook-oldalra? Képet, linket vagy videót használjunk? Szinte minden adminban rendszeresen fölmerülnek ezek a kérdések. Amikor pedig szembejön egy kutatás vagy infografika, örül, hogy mostantól minden könnyebb lesz. Pedig nem. A legtöbb kutatás és infografika több száz, esetleg több ezer Facebook-oldal adatait olvasztja össze, ami megtévesztő
eredményt ad. Hiszen egy autóipari cégnek, egy pénzügyi szervezetnek, egy étteremnek vagy egy divatvállalkozásnak teljesen más módszereket kell alkalmaznia. A Facebook és a külső mérési megoldások rengeteg adattal látják el az oldalkezelőket. Használjuk inkább ezeket, és építsünk a saját tapasztalatokra.

6. A Facebookon kívül is van élet!
Sokan bele sem gondolnak, milyen jó lehetőségek állnak rendelkezésre, hogy offline is gyűjtsenek rajongókat. Weboldal, hírlevél, szórólap, e-mail aláírás: szinte mindenkinek jó felület. De például egy étteremnek az étlap, egy szállodának a szobákban kirakott tájékoztatók, egy boltban pedig a számlán elhelyezett  reklám is sokat jelenthet. Főleg, ha a külső felületeken okos kampányokkal motiváljuk az embereket. De figyeljünk, nem elég annyit írni, hogy: „Keress minket a Facebookon!” Használjunk pontos elérhetőséget.

7. Kampányolj, de okosan!
A rosszul felépített Facebookkampány könnyen káros lehet, és nem csak azért, mert sokba kerül. Ha rossz a nyeremény, akkor olyan embereket hoz be a kampány, akik nem igazán tartoznak a célcsoportba. Az is előfordulhat, hogy potenciális vevőid felháborodnak, és elfordulnak a márkától. Egy nagy nyeremény helyett használj inkább sok kicsit és egy közepeset, a szavazatgyűjtéssel pedig vigyázz, mert az könnyen csaláshoz vezethet. Legyen helyette inkább zsűri vagy sorsolás. Ha pedig mindenképpen fontos, hogy szavazzanak az emberek (mert ennek is sok előnye van), akkor legyen előszűrés, vagy a szavazat csak egy mellékes ajándékról döntsön, ne a főnyereményről. Arról se feledkezz meg, hogy folyamatosan kövesd az eseményeket, és kontrolláld a kampányt!

8. Ne csak a Facebookot!
A Facebook nagyon jó megoldás, nagyon szép eredményeket lehet elérni vele. De nem a mienk, bármikor jöhetnek olyan változások, amelyekkel nehéz együtt élni. A tapasztalat azt mutatja, hogy rendszeresen
jönnek is. A Facebook segítségével éppen ezért ne csak az oldalunk rajongóinak a számát növeljük, hanem a többi felületünket is támogassuk. Építsünk hírlevéllistát, vigyük az embereket a weboldalunkra,  rakjuk rá őket remarketing-listára, érjük el, hogy kövessenek Google pluszon, YouTube-on, Pinteresten, Instagramon, LinkedInen. Ha megoldjuk, hogy egy emberhez több csatornán keresztül is legyen elérésünk, az nagyon hamar meghálálja magát.

9. Igazodj a célcsoportodhoz!
Tudd meg, miért facebookoznak potenciális vevőid, és azt is, hogy miért követnék a te cégedet! Ha olyan dolgokat adsz nekik, amelyeket vonzónak találnak, amelyek segítenek nekik, amelyek szórakoztatók számukra, amelyeknek örülnek, akkor könnyebben jönnek, és tovább veled maradnak. Viszont minden cégnek
mást kell adnia. Valahol a technológiai elemzés jön be, másoktól napi tippeket várnak, és olyan oldal is
van, ami szinte ügyfélszolgálatként működik. Egy biztos: minden iparág más, minden oldal más, éppen ezért
derítsd ki, nálad mire van szükség! 

10. Határozd meg a célokat!
Ha cég vagy, a facebookozás célja az, hogy növeld a bevételedet. Azt mindenkinek végig kell gondolnia,
hogy a virtuális számok – mint a lájk vagy a talking about – ehhez mennyit tesznek hozzá. Ha olyan
piac vagy, ahol a partnerek a lájkok mennyiségét is figyelembe veszik a beszállítók kiválasztásánál, akkor
nyilván ez is fontos szempont. De ha az elsődleges cél az, hogy a Facebook-aktivitásból közvetlenebb
bevételed legyen, akkor első helyen a konverzió, az adatbázis-építés vagy az átkattintás legyen, a rajongószám
és a talking about pedig csak egy jel azon az úton, amelyik a bevétel mint cél felé vezet, nem pedig a cél maga.

Szerző: Lévai Richárd

Tetszett a cikk? Vásárolja meg vagy fizesse elő Üzlet&Pszichológia című magazinunkat! 

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!