hirdetés
hirdetés

Világmegváltók

Az Y-generáció a munka világában

Ha valami elromlott, akkor cseréld le, vegyél újat! – Ez a mai huszonévesek, azaz az Y-generáció jelmondata. Ezt sok idősebb vezető, HR-es is tapasztalja, akiknek nehézséget okoz a fiatalok munkahelyhez kötése. 

hirdetés

 

ízelítő a cikkünkből:

Ha valami elromlott, akkor cseréld le, vegyél újat! – Ez a mai huszonévesek, azaz az Y-generáció jelmondata. Ezt sok idősebb vezető, HR-es is tapasztalja, akiknek nehézséget okoz a fiatalok munkahelyhez kötése. Ugyanakkor a karrier, a siker, a pénz igencsak motiválja őket, tehát kapacitás van, csak kérdés, hogyan lehet hatni a mai fiatal munkavállalókra.

Az Y-generáció meghatározása nem is olyan egyértelmű, van olyan nemzetközi irodalom, ami már az 1975 utáni születésűeket ide sorolja, de alapvetően mégiscsak a mai huszonéveseket értjük ezalatt. Magyarországon viszonylag kevés irodalom foglalkozik még ezzel a kérdéssel, ezek közül az egyik legátfogóbb mű Tari Annamária Y-generáció című könyve. A pszichológusnő 1982 és a 90-es évek második fele között születetteket érti hazánk Y-generációja alatt. Megfogalmazásában nagyon jól összefoglalja legfontosabb jellemzőiket: „Ők a mai huszon-harminc évesek. Nekik már a számítógépes világ és az internet olyan természetes, mint a lélegzetvétel.

 

Cikkeink teljes terjedelemben csak nyomtatott kiadásban érhetők el.
online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

Lerf Andrea
a szerző cikkei

Vásárhelyi Judit
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!