hirdetés
hirdetés

Világmegváltók

Az Y-generáció a munka világában

Ha valami elromlott, akkor cseréld le, vegyél újat! – Ez a mai huszonévesek, azaz az Y-generáció jelmondata. Ezt sok idősebb vezető, HR-es is tapasztalja, akiknek nehézséget okoz a fiatalok munkahelyhez kötése. 

hirdetés

 

ízelítő a cikkünkből:

Ha valami elromlott, akkor cseréld le, vegyél újat! – Ez a mai huszonévesek, azaz az Y-generáció jelmondata. Ezt sok idősebb vezető, HR-es is tapasztalja, akiknek nehézséget okoz a fiatalok munkahelyhez kötése. Ugyanakkor a karrier, a siker, a pénz igencsak motiválja őket, tehát kapacitás van, csak kérdés, hogyan lehet hatni a mai fiatal munkavállalókra.

Az Y-generáció meghatározása nem is olyan egyértelmű, van olyan nemzetközi irodalom, ami már az 1975 utáni születésűeket ide sorolja, de alapvetően mégiscsak a mai huszonéveseket értjük ezalatt. Magyarországon viszonylag kevés irodalom foglalkozik még ezzel a kérdéssel, ezek közül az egyik legátfogóbb mű Tari Annamária Y-generáció című könyve. A pszichológusnő 1982 és a 90-es évek második fele között születetteket érti hazánk Y-generációja alatt. Megfogalmazásában nagyon jól összefoglalja legfontosabb jellemzőiket: „Ők a mai huszon-harminc évesek. Nekik már a számítógépes világ és az internet olyan természetes, mint a lélegzetvétel.

 

Cikkeink teljes terjedelemben csak nyomtatott kiadásban érhetők el.
online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

Lerf Andrea
a szerző cikkei

Vásárhelyi Judit
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

- Hogy ő? Ő a legtündéribb lány, akit ismerek: okos, vicces, kedves, segítőkész.

– Ugyanarról az XY-ról beszélünk? Arról az arrogáns, agresszív, rosszindulatú libáról?

– Mi vaaan?!

És tényleg, mi van? Hol az igazság?

Tovább...

 

Találkozzunk a Facebookon!