hirdetés
hirdetés

Veteránok, Baby boomerek, X, Y, Z, Alfa…

Milyen a ma élő HAT generáció?

A mai hat generáció hat meglehetősen különböző embercsoport, mást kedvelnek, máshogy élnek, mások a tulajdonságaik. Hogyan hat a környezet, divat, technika fejlődése?

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

Az úgynevezett Veteránok, vagy másképpen Építők generációja a második világháború vége előtt születettek
(–1946). Utánuk jönnek a Baby boomerek (1946–1964) – vagy nálunk önkényesen kitágítva a kort, a Ratkókorszak szülöttei. Azután érkeznek a betűvel jelölt generációk: az X generáció az 1965–1979, az Y generáció az 1980–1994-ben születettek, a Z generációsok pedig az 1995–2010-esek.
És kezdődik minden elölről, ahogy az ábécé is mutatja: 2010 után érkeznek az Alfa generáció gyermekei.

A jelenlegi munkaerőpiacot nagyon tágan a 19–65 év közöttiek alkotják, vagyis a lendületet adó Y generáció (19–33 év), a tapasztalattal rendelkező, irányító X generáció (34–49 évesek) és a bölcs, gyakran óvatosan szemlélődő, néha már csak a nyugdíjat váró Baby boomerek (50–68 évesek). Hamarosan viszont már belép a munka világába, és így a marketing első számú célcsoportja lesz a világ első globális és digitális nemzedéke, a Z generáció (4–19 évesek), akiknek legelső képviselői jövőre kezdik el az egyetemeket.

Felkészült rájuk a felsőoktatás és a munkaerőpiac? Természetesen nem, hiszen egyelőre még az Y generáció
„sokkja” foglalkoztatja őket.

Szerző: Steigervald Krisztián

 

Cikkünket teljes terjedelemben az Üzlet&Pszichológia aktuális lapszámának megvásárlásával érheti el. 

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!