hirdetés
hirdetés

A közösségi média döntő (?) ereje

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Óriási ereje van a közösségi médiának, ha jól kihasználják azt, ahogy kampányaiban Barack Obama is tette. Itthon is egyre hangsúlyosabb a kérdés, de még van hová fejlődni.

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

Ha közösségi médiáról és kampányról van szó, mindenkinek Barack Obama jut először eszébe. Az amerikai kampánycsapat már a 2000-es évek második felétől jól használta a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, és a világ számos országában szintén kiemelt jelentőségű ez a kommunikációs forma. Itthon még van hová fejlődni.

Obama sikerén felbuzdulva politikusok és stábjaik világszerte alkalmazzák az online kampány technikáit. Többkevesebb sikerrel ugyan, de a magyar politikai élet szereplői is egyre inkább „beleállnak” a Facebook használatába...
A hálózatkutatás eszközével elemezve látjuk az egyes pártok online táboraiban bekövetkező változásokat, több
százezer felhasználó, vagyis potenciális szavazó viselkedését. 

Jó és rossz praktikák

Politikusként mindenekelőtt azt a kérdést kell tisztázni, hogy miért éri meg nekünk vagy pártunknak a Facebookon vagy egyéb közösségi platformon kampányolni? A válasz egyrészről a költséghatékonyság, amennyiben így sok emberhez eljuttathatjuk üzeneteinket akár ingyen is – persze, ha a járulékos költségeket nem vesszük figyelembe. A másik előny a közvetlen elérés lehetősége, amely a politikusok által sokszor hangoztatott „választópolgárokkal való kommunikációt” forradalmasít(hat)ja.
Összességében a közösségi médiának – elvben legalábbis – demokratizáló ereje van, hiszen mindenkinek esélyt biztosít a megjelenésre, és egy-egy ötlettel akár valódi szavazatokhoz is elvezethet.

Szerzők: Félix Anikó, Tóth Borbála

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!