A közösségi média döntő (?) ereje
Az egyiknek sikerül, a másiknak nem
Óriási ereje van a közösségi médiának, ha jól kihasználják azt, ahogy kampányaiban Barack Obama is tette. Itthon is egyre hangsúlyosabb a kérdés, de még van hová fejlődni.
Ízelítő a cikkünkből:
Ha közösségi médiáról és kampányról van szó, mindenkinek Barack Obama jut először eszébe. Az amerikai kampánycsapat már a 2000-es évek második felétől jól használta a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, és a világ számos országában szintén kiemelt jelentőségű ez a kommunikációs forma. Itthon még van hová fejlődni.
Obama sikerén felbuzdulva politikusok és stábjaik világszerte alkalmazzák az online kampány technikáit. Többkevesebb sikerrel ugyan, de a magyar politikai élet szereplői is egyre inkább „beleállnak” a Facebook használatába...
A hálózatkutatás eszközével elemezve látjuk az egyes pártok online táboraiban bekövetkező változásokat, több
százezer felhasználó, vagyis potenciális szavazó viselkedését.
Jó és rossz praktikák
Politikusként mindenekelőtt azt a kérdést kell tisztázni, hogy miért éri meg nekünk vagy pártunknak a Facebookon vagy egyéb közösségi platformon kampányolni? A válasz egyrészről a költséghatékonyság, amennyiben így sok emberhez eljuttathatjuk üzeneteinket akár ingyen is – persze, ha a járulékos költségeket nem vesszük figyelembe. A másik előny a közvetlen elérés lehetősége, amely a politikusok által sokszor hangoztatott „választópolgárokkal való kommunikációt” forradalmasít(hat)ja.
Összességében a közösségi médiának – elvben legalábbis – demokratizáló ereje van, hiszen mindenkinek esélyt biztosít a megjelenésre, és egy-egy ötlettel akár valódi szavazatokhoz is elvezethet.
Szerzők: Félix Anikó, Tóth Borbála
Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >>
nyomtatott lapszámvásárlás >>
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>