hirdetés
hirdetés

A vállalkozói lét lélektana

Ha meghalljuk azt a szót, hogy vállalkozó, általában két kép jelenik meg lelki szemeink előtt: 1. Ül egy Döbrögi bíró kinézetű alak egy nappal az adóbevallás előtt egy sötét szobában Hókuszpókusz könyvelőjével, és ügyeskednek. 2. Látjuk, ahogyan San Franciscóban Árvai Péter mosolyogva tekint ki a többek közt általa alapított Prezi ablakából.

hirdetés

Mi a különbség a kettő között? Döbrögit nem szeretjük, mert valami olyan értéket képvisel, amivel nem akarunk azonosulni: a folyton ügyeskedő, csak a saját hasznát néző, másokat semmibe vevő, kicsit korlátoltnak tartott mintapéldája egy embertípusnak, akire csak úgy szoktunk utalni, hogy „...tudod, az a típus, akinek még a szeme sem áll jól, akitől egy zoknit sem vennék”. Na, őt elutasítjuk.

A Prezit viszont szeretjük, mert olyan értékeket képvisel, amelyekre mi is vágyunk, amiket mi is nagyra értékelünk: álmok megvalósítását, kreativitást, önmegvalósítást, karriert, és mindemellett társadalmi-anyagi elismerést. Vajon mi dönti el, hogy kiből mi lesz? Vajon Döbrögi mindig is Döbröginek készült? Vagy a Prezihez is néha Döbrögiként kellett viselkedni? Mi tesz valakit sikeres vállalkozóvá, egyáltalán beszélhetünk-e vállalkozói képességekről? Esetleg személyiségtípusról? Lássuk, hát…

Pszichológiai oldalról adott rögtön az első szempont: mi volt otthon, mit láttunk gyerekkorunkban? Ez alapján két élesen elkülönülő vállalkozótípust találunk:

 A cikk teljes tartalmát a 2016. június-júliusi lapszámunkban találja.

A megrendeléshez kattintson ide.

Földi Miklós
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

- Hogy ő? Ő a legtündéribb lány, akit ismerek: okos, vicces, kedves, segítőkész.

– Ugyanarról az XY-ról beszélünk? Arról az arrogáns, agresszív, rosszindulatú libáról?

– Mi vaaan?!

És tényleg, mi van? Hol az igazság?

Tovább...

 

Találkozzunk a Facebookon!