hirdetés
hirdetés

Közösségi vállalkozások pszichológiája

A bizalom hálója

Kölcsönadjuk a lakásunkat, az autónkat, ismeretleneket veszünk föl a kocsinkba: teljesen új gazdasági modell formálódik a szemünk előtt. De miért bízunk meg másokban ennyire?

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

Kölcsönadjuk a lakásunkat, az autónkat, ismeretleneket veszünk föl a kocsinkba, vadidegen városokban vadidegen embereknél alszunk: szakértők szerint teljesen új gazdasági modell formálódik a szemünk előtt. De miért bízunk meg másokban
ennyire? 

Kedves, szakállas srác nyitja az ajtót. Kicsit ugyan elkéstünk, de nem problémázik, mosolyogva mutatja: ez itt a fürdőszoba, így tudjátok bekapcsolni a hangulatvilágítást, a konyhában használjatok nyugodtan mindent, itt van olaj, tészta, a hűtőben kóla, a nappaliban pedig ott az Xbox, játékokat itt találtok hozzá.
Majd átadja a kulcsot, és elmegy.

Bécsben vagyunk, és a harmincas éveiben járó Boris éppen otthagyta négy vadidegen magyarra a lakását – snowboardjaival, biciklijeivel, mászócuccával és mindennel együtt – pusztán azért, mert előtte váltottunk két üzenetet az Airbnb nevű szálláskereső oldalon. Sőt, még egy tányér mézeskalácsot is odakészített nekünk, a karácsonyra tekintettel...

Szerző: Szalai Balázs

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!