hirdetés
hirdetés

Coaching esettanulmány

Munka az első helyen

Coaching-esettanulmányunkban Máté, a 41 éves vezető történetét ismerhetjük meg, aki attól fél, hogy túl sok időt fordít a munkájára a családja helyett. Mi a megoldás?

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

Máté a csoportban ötödik alkalommal találkozik vezetőtársaival, nyár után először. Azt kérem, hogy mindenki
elevenítsen fel egy nyári pillanatot. Egy tengerparti történettel kezd, a fiaival akkor is a vízben maradtak és játszottak egy hűvösebb napon, „amikor már a skandinávok is kimentek a vízből.” Ez a vidám kép rá is hangolja a témájára. A nyaralás, a fiaival való együttlét szembesítette azzal, hogy mennyi mindent nem tapasztalhat meg a hétköznapokban, mivel rengeteget dolgozik.

Úgynevezett „coaching-sharinglearning” csoportról van szó, tehát a csoport dönti el, hogy kivel dolgozom.
Máté nyer. A döntés után csoport többi tagja segédénszerepre szerződik, vagyis ott és akkor támogatják
a témahozót, amivel és ahogyan kell. 

Dramatikusan dolgozunk, mindent vizualizálunk, cselekvésbe fordítunk.

Megfogalmaznád, hogy a témában mi foglalkoztat most leginkább? Mi lenne a haszna ennek a munkának?

41 éves vagyok, van még sok nyaram, de a gyerekeimmel már nincs olyan sok nyár. Ez már majdnem az utolsó pillanat, hogy egyensúlyt találjak ebben a kérdésben. Sürgető érzés van bennem, hogy a családommal egy magasabb szintre lépjek. Ez lehet a célja a munkánknak. Mit kezdjek ezzel a belső sürgetéssel?

Az a javaslatom, hogy válaszd ki a csoportból azokat az énrészeidet, amelyekkel találkozol, és rendezd őket el úgy egy képben, ahogyan most benned vannak! 

Máté kiválasztja a sürgető, az aggódó,az érzéseket jelző és a pragmatista énrészeit. Amikor a képet rendezi, legelőre állítja a sürgetőt, hátrébb az aggódót, a sürgetőhöz közel az érzéseket jelzőt, akit a pragmatista éppen szándékszik kicsit odébb lökni. Mindegyikük üzenetét felhangosítja. A sürgető azt mondja: „Figyelj! Nőnek a gyerekeid, most van arra szükségük, hogy mellettük állj!”

Szerző: Szabó Gabi

 Cikkünket teljes terjedelemben az Üzlet&Pszichológia aktuális lapszámának megvásárlásával érheti el. 

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!