hirdetés
hirdetés

A mediáció alapelvei

Beszélnünk kell!

Mire figyeljünk, ha olyan helyzetbe kerülnünk, hogy lehetőségünk nyílik közvetíteni két konfliktusban álló fél között? Arra mindenképp, hogy nem mi vagyunk a főszereplők és döntéshozók.

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

A vállalati világban a piaci verseny, a hatalmi harcok, a stresszes munkakörnyezet és a rivalizálás hatására óhatatlanul konfliktusok alakulnak ki. Ilyenkor mindig a vezető felelőssége, hogy mikor és milyen formában avatkozik be. Ha elhatalmasodik
a probléma, az csökkenti az egyéni, csoportos és szervezeti hatékonyságot, ezt pedig jobb
elkerülni vagy mielőbb rendezni.A konfliktusokkal szembe kell nézni, és segíteni kell a rendezésüket, ennek egyik leghatékonyabb formája a mediáció.
A vállalati konfliktuskezelés mindig a szervezeti kultúra része, és sokat elárul a cégen belüli hatalmi rendszerről, kommunikációs mintákról és a dolgozók lelkiés mentális egészségéről. A mediáció (közvetítés) egy olyan „sajátos egyeztető, konfliktuskezelő, vitarendező eljárás… amelynek célja a vita rendezésének megoldását tartalmazó írásbeli megállapodás létrehozása.”

Szerző: Dr. Gulácsi Bernadett

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!