hirdetés
hirdetés

A mediáció alapelvei

Beszélnünk kell!

Mire figyeljünk, ha olyan helyzetbe kerülnünk, hogy lehetőségünk nyílik közvetíteni két konfliktusban álló fél között? Arra mindenképp, hogy nem mi vagyunk a főszereplők és döntéshozók.

hirdetés

Ízelítő a cikkünkből:

A vállalati világban a piaci verseny, a hatalmi harcok, a stresszes munkakörnyezet és a rivalizálás hatására óhatatlanul konfliktusok alakulnak ki. Ilyenkor mindig a vezető felelőssége, hogy mikor és milyen formában avatkozik be. Ha elhatalmasodik
a probléma, az csökkenti az egyéni, csoportos és szervezeti hatékonyságot, ezt pedig jobb
elkerülni vagy mielőbb rendezni.A konfliktusokkal szembe kell nézni, és segíteni kell a rendezésüket, ennek egyik leghatékonyabb formája a mediáció.
A vállalati konfliktuskezelés mindig a szervezeti kultúra része, és sokat elárul a cégen belüli hatalmi rendszerről, kommunikációs mintákról és a dolgozók lelkiés mentális egészségéről. A mediáció (közvetítés) egy olyan „sajátos egyeztető, konfliktuskezelő, vitarendező eljárás… amelynek célja a vita rendezésének megoldását tartalmazó írásbeli megállapodás létrehozása.”

Szerző: Dr. Gulácsi Bernadett

Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.

online lapszámvásárlás >> 
nyomtatott lapszámvásárlás >> 
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!