A mediáció alapelvei
Beszélnünk kell!
Mire figyeljünk, ha olyan helyzetbe kerülnünk, hogy lehetőségünk nyílik közvetíteni két konfliktusban álló fél között? Arra mindenképp, hogy nem mi vagyunk a főszereplők és döntéshozók.
Ízelítő a cikkünkből:
A vállalati világban a piaci verseny, a hatalmi harcok, a stresszes munkakörnyezet és a rivalizálás hatására óhatatlanul konfliktusok alakulnak ki. Ilyenkor mindig a vezető felelőssége, hogy mikor és milyen formában avatkozik be. Ha elhatalmasodik
a probléma, az csökkenti az egyéni, csoportos és szervezeti hatékonyságot, ezt pedig jobb
elkerülni vagy mielőbb rendezni.A konfliktusokkal szembe kell nézni, és segíteni kell a rendezésüket, ennek egyik leghatékonyabb formája a mediáció.
A vállalati konfliktuskezelés mindig a szervezeti kultúra része, és sokat elárul a cégen belüli hatalmi rendszerről, kommunikációs mintákról és a dolgozók lelkiés mentális egészségéről. A mediáció (közvetítés) egy olyan „sajátos egyeztető, konfliktuskezelő, vitarendező eljárás… amelynek célja a vita rendezésének megoldását tartalmazó írásbeli megállapodás létrehozása.”
Szerző: Dr. Gulácsi Bernadett
Cikkünket teljes terjedelemben lapszámunk megvásárlásával érheti el.
online lapszámvásárlás >>
nyomtatott lapszámvásárlás >>
online előfizetés >>
nyomtatott előfizetés >>