hirdetés
hirdetés

A vállalkozói véna

Van egy ötletem!… És meg tudod valósítani?

Előfordulhat, hogy tele vagy jobbnál jobb ötletekkel, de nem vagy biztos abban, hogy vajon a vállalkozói életforma neked való-e. Pedig a válasz sehol máshol nem keresendő, mint önmagadban…

hirdetés

A vállalkozóvá válást és annak sikerét számtalan dolog befolyásolja. Fontos, hogy legyenek ötleteid, pontos céljaid, legyen befektetni való pénzed, legyenek kedvezők a piaci körülmények; és az sem árt, ha a társadalmi kapcsolataid is segítik elképzeléseid megvalósulását. Végtelen sok külső faktort lehetne felsorolni, amelyek szükségesek a vállalkozóvá váláshoz, egyvalamit mégis olyan könnyen elfelejtünk: az emberi tényezőt.

Nélkülem ez a vállalkozás nem jött volna létre

Éppen te magad vagy az, akiben a lehetőségek egyesülnek, akinek személyes jellemzői és motivációi olyan erős egységet alkotnak, hogy általuk képessé válhatsz az innovatív ötletek megvalósítására, ezáltal a vállalkozási folyamat elindítására is.

Vegyük például az ukrán Anna Marinenkót, aki óriási fonalakból kezdett el takarókat kötni kötőtű nélkül, csupán két kezét használva. Ebből a fura ötletből építette fel saját márkáját, amellyel akkora sikerre tett szert, hogy mára több tízezer követője van a közösségi oldalakon, és 900 dollárért kelnek el a takarói. Esetleg ismerhetjük a korábban heroinista és hajléktalan, mostanra milliomos Khalil Rafati történetét is, aki egészséges turmixairól vált híressé, amelyeket saját rehabilitációs központjában kezdett forgalmazni. Ötlete olyannyira népszerűvé vált, hogy juice-birodalma országos hálózattá nőtte ki magát több száz foglalkoztatottal. Adolf Zukor magyar származású producerről is biztosan hallottunk már, aki – fiatalkori nehézségei ellenére – a Paramount Pictures alapítója, és mára a hollywoodi filmgyártás egyik meghatározó alakja. Hasonló múlttal rendelkezett Larry Ellison is, aki napjaink egyik leggazdagabb emberévé vált, nevéhez az óriási Oracle szoftvercég kötődik.

A végtelenségig folytathatnánk a „semmiből jött”, sikeres vállalkozók felsorolását, és ez is azt bizonyítja, hogy vállalkozói elképzeléseid útjában sosem állhatnak csupán olyan külső körülmények, mint a pénz vagy a támogatás hiánya. A siker alapvető tényezője a vállalkozó személyisége.

A teljes cikket az Üzlet és Pszichológia 2017. december-januári lapszámában tudja elolvasni. Fizessen rá elő most, vagy keresse az újságárusoknál!

 

 

Kató-Nagy Szilvia, közgazdász-pszichológus
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!