hirdetés
hirdetés

War for talent

Mit keresnek a tehetségek?

Élményalapú világban élünk. Bármi, amit teszünk, ha nincs benne valami plusz, valami pozitív, valami élmény, már szinte nem is létezik. A magánéletünknél ez alap, de emellett már a munkahelyünktől is elvárjuk, és keressük a személyre szabott élményfaktort.

hirdetés

Élményalapú világban élünk. Bármi, amit teszünk, ha nincs benne valami plusz, valami pozitív, valami élmény, már szinte nem is létezik. A magánéletünknél ez alap, de emellett már a munkahelyünktől is elvárjuk, és keressük a személyre szabott élményfaktort.

A munka világa teljesen átalakult, felgyorsult. Más preferenciákkal rendelkeznek a jelöltek, óriási zajban kell felkelteni az érdeklődést, és megtartani a tehetséges munkavállalókat. Ezzel a kihívással kell megbirkózniuk a vállalatoknak. Miközben a munkaerőpiac minden szektorban munkaerőhiánnyal küzd, iparágtól függetlenül a tehetségek bevonzása, megtartása olyan mértékű lett, ami stratégiai szintre emeli vállalaton belül a toborzás-kiválasztást. A tehetségekért folyó harc, a war for talent véget ért. Ebben a harcban a tehetségek nyertek.

Élménydús toborzás

A hr szerepe is átalakult. Ma már a hr-csapatok azon is dolgoznak, hogyan tudják a hr-kommunikációba, a toborzási és hr-folyamataikba, -képzéseikbe becsempészni ezt az élményfaktort.

A korábbi adminisztratív hr továbblépett egy proaktívabb, üzleti stratégiát relevánsan támogató funkcióvá. Megtérülésről, számokkal alátámasztott üzleti döntésekről, folyamatátalakításról szól egy olyan világban, amikor a humán tőke szerepe és értéke fontosabb, mint valaha. Ez a kettősség látszólag ellentmondásos lehet, de lehet egyszerre egyedi igényekre reflektáló és üzleti alapon mérhető eredményt hozó hr-t működtetni.

Hogyan? Először is a hr-nek értenie kell a vállalati stratégiát, és azokra a kihívásokra kell válaszokat adnia, amelyek az üzleti környezetben felmerülnek. Mindezt úgy, hogy aktívan hozzájárul a vállalat eredményességéhez. Az üzleti szemüveg mellett mindig legyen rajtunk az élménytervező szemüvegünk is. Ez biztosítja, hogy továbbra is fókuszban legyen a vállalat legfontosabb értéke, a meglévő és a jövőbeni munkaerő.

De mit keresnek a tehetségek valójában? Önállóságot, felelősségteljes és kihívást jelentő feladatot, egy jó csapatot, együttműködést. Olyan szervezeti kultúrát, ahol értékalapon működhetnek. Transzparenciát, valódi párbeszédet és fejlődési lehetőséget várnak. A munka-magánélet egyensúlya kritikus fontosságú, viszont a határvonalak elmosódtak. Továbbra is a munkahelyen töltjük a legtöbb időnket, ezért azok a vállalatok kerülhetnek előnybe, akik ezt felismerik, és rugalmasak annyira, hogy az egyéni igényeket integrálni tudják a munkanapokba és a vállalati kultúrába.

Válasz: agilitás

...

A cikket teljes terjedelmében az Üzlet és Pszichológia magazin legfrissebb számában olvashtjátok el. Keressétek az újságárusoknál, vagy rendeljétek meg itt. 

Jurecska Andrea, toborzási és employer branding vezető, NN Biztosító
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képzeljünk el egy banális példát: egy számunkra fontos eseményt szervezünk, e-mailben kiküldjük a meghívót néhány barátunknak, és valakitől nem kapunk választ. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!