hirdetés
hirdetés

Egyiknek gyógyszer, másiknak méreg – eltérő ügyféligények

Köszönöm, majd jelentkezem!

A legtöbb cég kialakítja a saját értékesítési folyamatát, majd megtanítja a dolgozóknak, és elvárja, hogy kövessék. Ez így jól is hangzik, de van egy kis gond: a standard folyamat senkinél sem működik.

hirdetés

Évekkel ezelőtt egy multinacionális bank fiókvezetői között nagy versengés volt, hogy ki a legjobb. Zsolt rendszeresen az első helyen állt, de a többiek folyton cukkolták: „Csak azért vagy első, mert egy bevásárlóközpontban van a fiókod!” Zsolt megelégelte a dolgot, és vállalta, hogy átveszi Budapest krónikusan utolsó helyén álló bankfiókját azzal a felkiáltással, hogy: „Nézzük meg, tényleg ezen múlik-e!” A fiókban dolgozók nem változtak, nem lett több termék, nem indultak újabb marketingkampányok, tehát minden egyéb körülmény változatlan maradt. A bankfiók egy külső kerület eldugott helyén volt, ahol besétáló ügyfelek nem igazán zavarták meg az értékesítők munkáját.

Nyolc hónapon belül a fiók az első helyre került, és Zsolt büszkén vette át újra a legjobb fióknak járó elismerést. Amikor a többiek a siker titkáról faggatták, a három titok közül első helyen ezt említette: „Megtanítottam a kollégáknak, miként tudják megtalálni a hangot a sok különböző ügyféllel és fontos kapcsolattartóval a környező cégeknél. Testreszabottan építettük a bizalmat mindenkivel!”

A cikk teljes tartalmát a 2017. április-májusi lapszámunkban találja.

A megrendeléshez kattintson ide.

Lippner Tamás
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!