hirdetés
hirdetés

Mire jó a kölcsönösség elve?

Jó tett helyébe jót várj

Képzeljük el, hogy tárgyalásokat folytatunk néhány potenciális beszállítóval, bemutatják a céget, megkapjuk az árajánlatokat. Egyik-másik képviselő búcsúzáskor átad egy ingyenes termékmintát, repiajándékot. Nagy valószínűséggel azt a céget fogjuk választani, amelyiktől kaptunk valamit. Hogy miért? 

hirdetés

Képzeljük el azt is, hogy rendelünk pár dolgot az internetről, amelyek egy-két napon belül megérkeznek. Az egyik csomagban küldenek egy kis ajándékot is a rendelésünk mellé, a másikban ott lapul egy törzsvásárlói kártya, a harmadikban csupán a rendelt termékek vannak. Bizonyíthatóan legközelebb onnan fogunk szívesebben rendelni, ahonnan küldtek valami pluszt. Hétvégén nagybevásárlás, hipermarket, termékkóstoló. Megkóstolunk valamit, ízlik, megvesszük. Statisztikailag kimutatható, hogy a „kóstoltatós” napokon sokkal magasabb a bevétel. Vajon miért érezzük úgy, hogy viszonoznunk kell a nekünk tett szívességeket?

A cikk teljes tartalmát a 2017. április-májusi lapszámunkban találja.

A megrendeléshez kattintson ide.

Ali Marietta
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

- Hogy ő? Ő a legtündéribb lány, akit ismerek: okos, vicces, kedves, segítőkész.

– Ugyanarról az XY-ról beszélünk? Arról az arrogáns, agresszív, rosszindulatú libáról?

– Mi vaaan?!

És tényleg, mi van? Hol az igazság?

Tovább...

 

Találkozzunk a Facebookon!