hirdetés
hirdetés

Mire jó a kölcsönösség elve?

Jó tett helyébe jót várj

Képzeljük el, hogy tárgyalásokat folytatunk néhány potenciális beszállítóval, bemutatják a céget, megkapjuk az árajánlatokat. Egyik-másik képviselő búcsúzáskor átad egy ingyenes termékmintát, repiajándékot. Nagy valószínűséggel azt a céget fogjuk választani, amelyiktől kaptunk valamit. Hogy miért? 

hirdetés

Képzeljük el azt is, hogy rendelünk pár dolgot az internetről, amelyek egy-két napon belül megérkeznek. Az egyik csomagban küldenek egy kis ajándékot is a rendelésünk mellé, a másikban ott lapul egy törzsvásárlói kártya, a harmadikban csupán a rendelt termékek vannak. Bizonyíthatóan legközelebb onnan fogunk szívesebben rendelni, ahonnan küldtek valami pluszt. Hétvégén nagybevásárlás, hipermarket, termékkóstoló. Megkóstolunk valamit, ízlik, megvesszük. Statisztikailag kimutatható, hogy a „kóstoltatós” napokon sokkal magasabb a bevétel. Vajon miért érezzük úgy, hogy viszonoznunk kell a nekünk tett szívességeket?

A cikk teljes tartalmát a 2017. április-májusi lapszámunkban találja.

A megrendeléshez kattintson ide.

Ali Marietta
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

People skill, azaz a „skillek”, kompetenciák, erősségek királynője maga az emberismeret. Sok örömet hoz, ha van, és sok csalódást, ha ez nem az erősségünk. Meggyőződésem, miszerint én biztos jó emberismerő vagyok, az utóbbi fél évben igencsak megkérdőjeleződött bennem, amikor is nyílt órákat voltam kénytelen megtekinteni iskolaválasztás címszó alatt. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!