hirdetés
hirdetés

A munkavállalói élmény ereje

Hogy lesz a megfelelő pulzusszámból jól menő biznisz?

A technológia újdonságai – a kiterjesztett valóságtól az érzelemtudatos számítástechnikáig – rendre megjelennek a hr-ben is, amelynek új jelszava mostantól a „munkavállalói élmény”.

hirdetés

Napjainkban az egyetlen állandó dolog a folyamatos változás, és ezalól természetesen a hr sem kivétel. Ha csak az elmúlt pár évre tekintünk vissza, akkor is számos példát találunk arra, hogy miként jelentek meg a technológia újdonságai, mint például a hr-folyamatok felhőbe helyezése. A hangfelismerésen alapuló „beszélgetős” alkalmazások – amelyekkel például otthoni elektronikus berendezéseinknek adhatunk utasításokat – a hr-ben is alkalmazhatók, sőt, az egyszerűbb kérdések megválaszolására chatbotok is bevethetők. A kiterjesztett valóság technológiája révén cégünket egy virtuális séta keretében is bemutathatjuk az érdeklődőknek, akiknek a kiválasztásában már a mesterséges intelligencia segítheti a hr-osztályokat.

A „jövő tárgyalótermei” valós idejű adatokkal állnak a vezetők rendelkezésére, ami akár ötödére csökkentheti a megbeszélésekre való felkészülés idejét. Az újabb trendek között említhetjük a közösségi média jellegű, személyre szabott tanulás megjelenését – elvégre nemcsak dolgozni, de tanulni is jobban lehet olyan környezetben, amelyet oly sokat használunk.

Hogyan tegyük boldoggá a beosztottakat?

Az utóbbi időszak egyik hr-kulcsfogalma a „munkavállalói élmény” (employee experience). Ahogy a cégek felismerték az ügyfélélmény jelentőségét a vásárlók/ügyfelek megtartásában, úgy került a hr-stratégiák homlokterébe az „elégedett munkatárs” koncepciója. A kettő természetesen összefügg: ha egy cégnél élmény dolgozni, a munkatársak jól érzik magukat, ettől alacsony a fluktuáció, így a szolgáltatás színvonala is javul. A University of Warwick néhány évvel ezelőtti felmérése szerint az elégedett alkalmazottak 12 százalékkal hatékonyabbak, mint a magukat kevésbé jól érző kollégáik. A Gallup pedig a közelmúltban azt állapította meg, hogy a munkatársak elkötelezettségének erősödése akár másfélszeres profitnövekedést is eredményezhet.

A cikket teljes terjedelemben az Üzlet és Pszichológia 2018. február-márciusi lapszámában olvashatja el. Keresse a nagyobb újságárusoknál, vagy rendelje meg itt

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

- Hogy ő? Ő a legtündéribb lány, akit ismerek: okos, vicces, kedves, segítőkész.

– Ugyanarról az XY-ról beszélünk? Arról az arrogáns, agresszív, rosszindulatú libáról?

– Mi vaaan?!

És tényleg, mi van? Hol az igazság?

Tovább...

 

Találkozzunk a Facebookon!