hirdetés
hirdetés

A házalók ideje lejárt

Adj el tartalommal!

Az internet teljesen átalakította a vásárlási szokásokat, magát a vásárlói utat. Az a kereskedő, aki nem képes ehhez alkalmazkodni, elkerülhetetlenül a partvonalra sodródik.

hirdetés

Ismerősöm, M. a ’80-as évek vége felé különleges hifikészülékekkel kezdett el kereskedni. A sok milliót érő erősítők és hangfalak értékesítése nem szokványos üzlet. Hosszú órákat kell a vevőjelöltekkel tölteni, beszélgetni, a kiválasztott készülékeken zenét hallgatni, meggyőzni őket. A vevők a legritkább esetben döntenek azonnal, általában többször visszajönnek (újabb beszélgetés és zenehallgatás), amíg jó esetben a vásárlás mellett határoznak. M-nek éveken át jól ment az üzlet, új termékekkel bővítette kínálatát, nagyobb bemutatóterembe költözött. A 2000-es évek elején azonban megtört a varázs, egyre kevésbé működtek a korábbi értékesítési módszerek. M. egy ismert marketing-tanácsadó véleményét is kikérte, de ő sem tudott semmi okosat mondani.

A cikk teljes tartalmát a 2017. április-májusi lapszámunkban találja.

A megrendeléshez kattintson ide.

Pécsi Ferenc
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Ritkán osztok meg magammal vagy a családommal kapcsolatos információt a Facebookon, elég erős hatás kell érjen ahhoz, hogy az éterbe kiáltsam a gondolataimat. Azért persze előfordul. Néhány évvel ezelőtt például emlékszem, hogy ügyet kellett intéznem, több lépcsőben, egymásra épülő folyamatokat banknál, kormányablaknál és az ELMŰ-nél. Már előre fáztam az egésztől, és biztos voltam benne, hogy úgysem sikerül kipipálni egy menetben mindent, annak ellenére, hogy minden hivatalos papír nálam lesz, ami csak létezik, és ráadásul órákat fogok várni mindenhol. A komoly kihívásnak tűnő ügyintézés annyira flottul ment, hogy el sem akartam hinni. Tovább...

Találkozzunk a Facebookon!